oktober 20

3 Tips voor een betere nachtrust

Een goede nachtrust is belangrijk om je lichaam en geest gezond te houden en energie op te doen voor de volgende dag. In de nachtelijke uren verwerken je hersenen wat je overdag hebt meegemaakt. Zie het als een reiniging van je hersenen om de prikkels van de voorgaande dag min of meer los te laten. Helaas lukt het niet altijd om elke nacht heerlijk door te slapen. Met een paar kleine aanpassingen kun jij je slaappatroon in positieve zin beïnvloeden. Kun jij ook wel wat hulp gebruiken? Lees dan deze 3 tips voor een betere nachtrust.

Frisse lucht in je slaapkamer

Het klimaat in je slaapkamer draagt voor een belangrijk deel bij aan jouw nachtrust. Vaak wordt gedacht dat het raam in je slaapvertrek alleen overdag open hoeft te staan. Dit is niet het geval. Luchten is namelijk niet hetzelfde als ventileren. Zet jij je raam overdag een uurtje open, dan ben je aan het luchten. Wil je continu frisse lucht in je slaapkamer? Zorg dan dat je regelmatig lucht je slaapkamer in laat komen door het ventilatierooster in je ramen open te zetten of je raam ook ‘s nachts op een kier te laten staan.

Kies een goede lattenbodem en matras

Klinkt als een schot voor open doel, maar de kwaliteit van je matras in combinatie met een lattenbodem is voor een groot deel bepalend voor je nachtrust. Met een lattenbodem van Swissflex heb jij een ergonomisch onderstel dat jouw nachtrust enorm ten goede komt. Kies daarbij een matras dat voor jou prettig aanvoelt om de basis van je bed geheel naar jouw wens vorm te geven. Op Broring.com heb je een uitgebreide keuze uit lattenbodems en matrassen. Het is belangrijk om je goed te verdiepen in het type bed dat jou ongestoord laat slapen. Je dagen verlopen immers een stuk fijner na een goede nachtrust.

Ontspan voor je gaat slapen

Tot rust komen tijdens de nachtelijke uren kan pas als je ontspannen bent. Bij gespannenheid of stress lukt het je hersenen niet om tot rust te komen. Manieren waarop jij je nachtrust kunt verbeteren:

  • neem een warm bad
  • drink geen alcohol of koffie
  • kijk het laatste uur niet meer naar een scherm
  • drink een glas warme kruidenthee
  • houd een vast tijdstip aan om te slapen

Conclusie

Wil jij je nachtrust verbeteren, dan is het goed om oog te hebben voor alle factoren die bijdragen aan de ontspanning die nodig is om heerlijk te kunnen slapen. Hierbij is het klimaat in je slaapkamer van belang, maar ook de samenstelling van je bed. Laat je adviseren op het gebied van lattenbodems en matrassen en maak dan pas je keuze. Door hier de nodige aandacht aan te besteden, heb jij een belangrijke stap gezet richting een goed slaapritme. Besteed daarnaast ook aandacht aan je lichamelijke gezondheid door cafeïne te vermijden en eerst te ontspannen voor je stappen zet richting je slaapkamer.

Andere bekeken ook

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}